خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/19 - 09:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در جریان بازدید از کرمان مطرح شد؛

ظرفیت مغفول مانده گردشگری کرمان را دریابید

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تشریح سفر کمیسیون به استان کرمان گفت: سرمایه گذاران متعددی برای ورود به صنعت گردشگری استان کرمان اعلام آمادگی کرده‌اند تا شاهد رونق این صنعت و خروج از حالت رکود آن باشیم.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد آخرین نشست‌ها و جلسات کمیسیون فرهنگی در استان کرمان گفت: هر یک از مسئولان کمیته‌های تخصصی که زیرمجموعه کمیسیون فرهنگی هستند، گزارشی از بازدیدهای خود ارائه کردند، کم‌و‌کاستی‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی و…. مورد بررسی قرار گرفت؛ مقرر شد بخشی از مشکلات از ورزش تا گردشگری، اوقاف، میراث فرهنگی، ادبی و هنری در خود استان حل و فصل شود و بخشی دیگر در سطح ملی با وزارتخانه‌های مربوطه مورد توجه قرار بگیرد.



نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: برای حل مشکلات اساسی استان در زمینه فرهنگی، هنری و گردشگری مقرر شد تا جلساتی با حضور معاونان پارلمانی وزارتخانه‌های ارشاد و گردشگری در دستور کار کمیسیون باشد و اعضای کمیسیون به یک جمع‌بندی واحد برسند.



منتظرى با اشاره به موقعیت بى‌بدیل این استان تاکید کرد: با توجه به پیشینه درخشان کرمان از موقعیت گردشگری گرفته تا آثار میراث فرهنگی و صنایع دستی مقرر شد تا مدیرکل گردشگری استان کرمان مسائل و مشکلات را با دسته بندى در اختیار کمیسیون فرهنگى قرار دهد.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: همجواری کرمان با  کویر و کوهستان، مزارع و باغ‌ها، نخلستان‌ها، نقش ستارگان بر پهنه بلند آسمان و آثار باستانی؛ چشم اندازهای بکر فرهنگی، میراثی و تاریخی را در گستره این استان خلق کرده است. با توجه به سابقه تمدنی شگفت‌انگیز استان کرمان؛ همچنان دارای ظرفیت‌های مغفول در بخش گردشگری است و به سهم و جایگاه واقعی خود در حوزه میراث فرهنگی دست نیافته استسرمایه گذاران متعددی برای ورود به صنعت گردشگری استان کرمان اعلام آمادگی کرده‌اند تا شاهد رونق این صنعت و خروج از حالت رکود آن باشیم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 335256
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار